Meghosszabbították a vállalati e-autó támogatási programot

Az eredeti március végi határidő letelte után is benyújthatók támogatási kérelmek a vállalati e-autó programban, mivel egyelőre nem merült ki a keret.
A lehetőség a 30 milliárd forintos keretösszeg teljes kimerüléséig nyitva marad a hazai gazdasági társaságok előtt. A határidőt december elsejéig hosszabbították meg ugyan, ám mivel az eddig jelzett igények együttesen a 29 milliárd forintot közelítik, a rendelkezésre álló forrás várhatóan hamarosan elfogy, így
aki szeretne céges elektromos autóra támogatást, annak igyekeznie kell.
A hazai gazdasági társaságok járművenként 2,8-4 millió forint támogatást igényelhetnek tisztán elektromos személygépkocsi, teherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. Egy pályázó akár 64 millió forintot is elnyerhet flottája zöldítéséhez. A fejlesztésekkel a céges járműparkok üzemeltetési-karbantartási költségei csökkenthetők.
Már 7 ezer új e-autót szereznek be a támogatással
Az Energiaügyi Minisztérium közölte: a 2025. március 31-e, 10 órai korábbi végdátum közeledtével megélénkült az érdeklődés a program iránt. A kérelmek száma az utolsó hétben lépte át a hatezer, az igényelt gépkocsiké pedig a hétezer darabot.
Mostanáig 4632 cégnek ítéltek oda összesen 20,7 milliárd forintot, túlnyomó többségükkel a támogatási szerződéseket is megkötötték. A kifizetések is jól haladnak, több mint 2500 nyertes már 10,9 milliárd forintot kapott kézhez.
Az eddig beérkezett kérelmek alapján 6453 vállalkozás vásárolhat állami támogatással 7484 elektromos gépkocsit. A járműkategóriák közül a személyautóké a legkeresettebb (5892 darabbal), de sokan választottak kisteherautókat is (1574 darab). Kisbuszból tíz, 3,5 tonna feletti tehergépkocsiból öt darabra mutatkozott igény.
A márkák népszerűségi rangsorát a BYD, a típusokét pedig a Tesla Model Y vezeti.
A gyártói TOP10-be még a Hyundai, a Volvo, a Kia, a Volkswagen, a Cenntro, a Citroën, a Ford és az Opel fért be.

Miért fontos az e-autózás népszerűsítése?
Az Európai Unióban az összes károsanyag-kibocsátás mintegy 25 százalékáért a közlekedési szektor a felelős. Ezen belül pedig a közúti közlekedés a legnagyobb szennyező, amely a teljes kibocsátás körülbelül 72 százalékát adja. Magyarországon hasonló arány figyelhető meg:
a közlekedés a hazai üvegházhatású gázok kibocsátásának körülbelül 20-25 százalékát teszi ki,
aminek jelentős részét a személyautók és a tehergépjárművek okozzák. Ezért kézenfekvő, hogy változtatni kell a jelenlegi autófüggő mindennapokon.
Ennek egyik eszköze az elektromos autóflotta bővítése, amivel a károsanyag-kibocsátás csökkentése mellett a városi zajszennyezés is mérsékelhető. Szintén ezt a célt szolgálja a közösségi közlekedés népszerűsítése és zöldítése, amiben itthon a HUMDA Zöld Busz Programja nyújt lehetőséget.
Idén februárban minden korábbinál több tisztán elektromos járművet helyeztek forgalomba zöld rendszámmal Magyarországon.
A leginkább környezetkímélő járműpark az évtized eleje óta több mint kilencszeresére bővült hazánkban. A kormány két programban összesen közel 60 milliárd forinttal támogatja további térnyerésüket. A másik futó pályázat a vidéki töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását célozza az országos lefedettség elérése érdekében.
Forrás és fotó: Energiaügyi Minisztérium
*
Olvassa el cikkünket az év legnépszerűbb e-autóiról:
https://green.hu/cikkek/ezek-lesznek-2025-legjobban-vart-elektromos-autoi/
*
Írja meg Facebook oldalunkra, hogy mit gondol erről a témakörről!
https://www.facebook.com/greenponthu/
*
Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!
Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!