Több mint tízezren teljesítik nap mint nap a HUMDA zöld kihívásait (X)
Zöld Életre Valók néven indított fenntarthatósági kampányt a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A zoldeletrevalok.hu címen elérhető webapplikációban izgalmas feladatok teljesítésével április végéig értékes nyereményeket lehet nyerni.
A kampányhoz kapcsolódik a 11 helyszínre ellátogató HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási roadshow, amelynek célja, hogy a fenntartható és környezetbarát energiát a mindennapi élet részévé tegye és előmozdítsa a zöld átállást.
Miért indítottak ilyen nagyszabású kampányt és roadshowt a zöld átállás témakörében?
– Világosan látszik, hogy a zöld energia a magyar gazdaság jövője a háztartásokban, a közlekedésben és az iparban egyaránt. Sokan úgy beszélnek erről, mint a távoli jövőről, pedig ez már a jelen, a legtöbb megoldás már most elérhető. A mi célunk, hogy segítsük a folyamatot és minél több emberrel ismertessük meg a zöld gondolkodás előnyeit. Tudatosítanunk kell az emberekben a fenntartható életmód jelentőségét, fel kell keltenünk az érdeklődésüket iránta, hogy elősegítsük Magyarország azon célkitűzését, hogy 2030-ra hazánkban az előállított energia 90 százalékban szén-dioxid-mentessé, az ország pedig 2050-re klímasemlegessé váljon. A világban gyors energetikai fejlődés, komoly fordulat zajlik, ami újabb ipari forradalomnak is hívható. A nemrég sikeresen lezajlott zöld konzultációnak is az volt a lényege, hogy a társadalommal közösen azonosítsuk a zöld átállás legfontosabb stratégiai tématerületeit.
Milyen kihívásokat teljesíthetnek a résztvevők a Zöld Életre Valók kampányban?
– A kampány négy fő téma köré épül: fenntartható közlekedés, étkezés, fogyasztás és hulladékgyűjtés. Minden témát egy-egy hiteles és környezettudatos influenszer is képvisel. Ők nemcsak bemutatják a felületet, hanem maguk is teljesítik a kihívásokat és tippeket, trükköket osztanak meg saját kommunikációs platformjaikon keresztül. A HUMDA Zöld Életre Valók teljes média-mixet lefedő kommunikációs kampányának mottója: „Élj a holnapnak!”
Milyen nyereményekért indulhatnak a résztvevők?
– A résztvevők szabadon választhatnak élethelyzetük szerint a környezettudatossági kihívásokból, melyek teljesítéséért pontokat gyűjthetnek. Minél több pontot gyűjt össze valaki, annál nagyobb eséllyel indulhat a főnyereményekért. Egy elektromos autó féléves használatra, hat elektromos kerékpár, valamint húsz elektromos roller is hazavihető a kampány végén. Ezek mellett kisebb heti ajándékokat is nyerhetnek a webapplikáció felhasználói, például lakásban is használható mini okoskertet, napelemes hátizsákot vagy vízszűrős kulacsot.
Kik tartoznak a kampány célcsoportjába?
– Legfontosabb célcsoportjainkba a családok; a digitálisan érett fiatalok és szüleik tartoznak, de természetesen mindenkire számítunk, aki nyitott a környezetbarát megoldások kipróbálására és arra, hogy azokat a mindennapjai részévé tegye. A kampányba történő regisztráció során a felhasználó, Magyarország fokozottan védett állatai közül választhatja ki saját karakterét, ezzel már egyből játékosan edukálunk is a felületen.
Mi a Zöld Életre Valók roadshow célja és miként kapcsolódik a kampányhoz?
– A mindenhol négy napig állomásozó HUMDA Zöld Életre Valók roadshow célja hasonló, de itt más eszközökkel és megoldásokkal szólítjuk meg a célközönséget az óvodás kortól egészen az idős korosztályig. A roadshow küldetése az ismeretterjesztés a hidrogén-technológiáról, az energiatárolásról és az elektromos járművekről, azok előnyeiről, működéséről, illetve környezeti vonatkozásairól. Az országjáráson a nagyközönség közterületi installációkkal és ingyenes aktivitásokkal találkozhat több hónapon keresztül.
Konkrétan milyen aktivitásokról van szó?
– A technológiai bemutatók mellett az érdeklődők gokartszlalomban tehetik próbára tudásukat, a Road Safety parkban a közlekedésbiztonsággal ismerkedhet az egész család, illetve elektromos busz és e-autó kiállítás is várja a látogatókat, valamint e-rollereket is ki lehet próbálni. Egy VR-szemüvegen számos, a zöld mobilitáshoz kapcsolódó virtuális „kiállítást” lehet megnézni, az energiatárolási megoldások iránt érdeklődők pedig egy interaktív falon találhatnak meg minden lényeges információt a korszerű technológiákról.
A szakmai közönséget hogyan szólítják meg?
– A roadshow-hoz egy szakmai workshop is kapcsolódik, ahol átfogó energetikai, energiatárolási és járműipari témákat tekintenek át a helyi és országos döntéshozók, valamint a régió vállalkozásainak vezetői, szakértői. A helyi egyetemeket is bevonjuk ebbe a munkába és az adott város zöld megoldásait is részletesen megismerheti mindenki. A workshop szakmai tartalmainak kidolgozásában az Energia21 kezdeményezés is részt vett.
A HUMDA mivel járul még hozzá a zöld átmenethez?
– Működésünkben stratégiai jelentőségű terület a zöld mobilitás, ami a kevésbé környezetszennyező közlekedési eszközök minél szélesebb körű használatát jelenti, valamint magában foglalja a modernebb járműállományt és a fenntarthatóságot is. Az általunk koordinált Zöld Busz Programban már több mint száz elektromos buszt adtunk már át és jelenleg is zajlik a hidrogén üzemanyagcellás autóbuszok demonstrációs mintaprojektje országszerte. Olyan elektromos meghajtású közlekedési eszköz-támogatási rendszereket is lebonyolítottunk, amelyekben az elektromos rásegítésű kerékpárokhoz vagy teherkerékpárokhoz nyerhettek támogatást a sikeres pályázók.
Hogyan növelhető még a szemléletformálási munka?
– Folyamatosan dolgozunk az új, a mostaniaknál környezetkímélőbb és fenntarthatóbb autóipari, mobilitási technológiák és megoldások feltárásán és kiaknázásán többek között az elektromos mobilitás területén. Szemléletformáló tevékenységünket a versenysport által és egyéb eszközökkel valósítjuk meg. A figyelemfelhívás és a szemléletformálás a HUMDA egyik alappillére, így ezt a munkát a következő években is folytatjuk.
Nemrég, április 22-én volt a Föld napja. A HUMDA mivel járul hozzá leginkább az élhetőbb jövőhöz?
– Erre egyértelműen a Zöld Busz Program a legjobb válasz, hiszen annak hatásait mindannyian érezzük a hétköznapokban is. Már több mint százharminc elektromos, akkumulátoros jármű állt forgalomba a hazai utakon a közreműködésünkkel. Ezeknek köszönhetően a dízel meghajtású típusok kibocsátotta szén-dioxidhoz képest legalább 9000 tonnával kevesebb üvegházhatású gáz jut a levegőbe évente, ez 115-120 ezer kifejlett lombos fa éves szén-dioxid-megkötésének felel meg. Bár ezek tekintélyes számok, de összességében csak egy apró lépés a klímasemlegesség felé vezető úton, sok ilyen kezdeményezésre van szükség ahhoz, hogy unokáink egy érezhetően jobb világban éljenek.
Névjegy
Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Igazgatóságának elnöke,
Gazdálkodási szakos közgazdász, fő szakterülete, egyben szenvedélye a közlekedésbiztonság, az autó-motorsport, a fenntarthatóság és a zöld mobilitás fejlesztése. Évtizedes felsővezetői tapasztalattal rendelkezik hulladékgazdálkodási, környezetvédelmi és mobilitási területen mind minisztériumi háttérintézményi, mind államigazgatási szinten.
A HUMDA tulajdonosi jogait gyakorló Széchenyi Üzleti és Vagyonkezelő Holding Zrt. vezérigazgatója. A Holding a győri Széchenyi István Egyetemet fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz tartozik.
Támogatott tartalom – a cikket a HUMDA Zrt. készítette.