E-mobilitás: így csinálják nyugaton

E-mobilitás - kép, illusztráció - Freepik

E-mobilitás: jelenleg éppen elektromossá teszik a toszkán buszflottát és 120 logisztikai telephelyet.

Bár az e-mobilitás Olaszországban nem úgy halad, mint Norvégiában, így az újonnan regisztrált elektromos járművek aránya a teljes járműállományhoz képest még meg sem közelíti a német, francia vagy az emlegetett skandináv adatokat. Ám most ezen a téren jelentős fejlődésre számítanak az országban:

az évtized végére várhatóan az olasz utakon több mint 280 ezer elektromos jármű, ezen belül pedig 10 ezer e-busz fog közlekedni.

Ami pedig az e-szállítmányozást illeti, a forgalomba álló e-tehergépjárművek száma egy év alatt több mint megduplázódott, igaz ez abszolút értékben még mindig csak néhány száz járművet jelent. Ezt a folyamatot gyorsíthatja fel két frissen bejelentett partnerség, amelynek keretében a Siemens e-töltési infrastruktúráját választották a tömegközlekedés, valamint a logisztikai szektor zöldítésének támogatására.

E-mobilitás Toszkánában

A Toszkána északi részén, Firenzében, Pratoban és Luccában működő Autolinee Toscane közlekedési vállalat zéró emissziós buszflottájának üzembe helyezéséhez 73 darab, egyenként 100-150 kW teljesítményt biztosító DC (egyenáramú) SICHARGE UC töltőt telepítettek, amelyek képesek a nagy méretű e-járműveket is gyorsan feltölteni. A buszok útvonalát és aktuális töltöttségi állapotát figyelembe vevő, optimalizált töltésmenedzsmenthez a társaság a Siemens DepotFinity szoftverplatformját fogja használni, amivel monitorozhatóak és irányíthatóak a töltési műveletek, valamint ütemezhető a buszok karbantartása is.

120 telephelyen

A másik megbízás az energiaátmeneti megoldásokat szolgáltató IPLANET vállalattól érkezett, amelynek keretében több mint 120 logisztikai telephelyet, összesen több száz 300-400 kW teljesítményt biztosító Siemens DC-töltővel szereltek fel. Ezek mindegyike távolról is felügyelhető, és a töltőállomásokat, – az EU alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló rendeletnek (AFIR) megfelelően, – integrált bankkártyás fizetési rendszerekkel (POS-terminálokkal), valamint mobilapplikációs vagy QR-kódon keresztüli aktiválási lehetőséggel szerelték fel, amelyet egy felhasználóbarát, interaktív érintőképernyő segítségével lehet kezelni.

Megújulókkal is kiegészülhet az e-mobilitás

Emellett mindkét projektben, a depók és a logisztikai központok számára a technológiai cég IoT-képes modulokkal felszerelt, közép- és kisfeszültségű villamosenergia-elosztási megoldásokat is szállított. A logisztikai központokban továbbá a megújuló energiaforrások integrálását is lehetővé tevő, kompakt, távvezérelhető transzformátorállomásokat alakítottak ki, és kulcsrakész szolgáltatásokat – napelemes energiatermelő, illetve akkumulátoros energiatároló egységeket – is szállít a vállalat.

 

Fotó (illusztráció) – Freepik

*

Írja meg Facebook oldalunkra, hogy mit gondol az e-mobilitás témakörről!

https://www.facebook.com/greenponthu/

*

Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!

Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!

 

Kapcsolódó