Ön fizetne többet a fenntartható termékekért? Itt a pozitív vásárlási trend

vásárlás
Az alapvető változás a magyarországi fogyasztási szokásokban, hogy egyre inkább megjelenik a tudatosság a vásárlások során, a magyar lakosság már előre tervez és figyelembe veszi az ár-érték arányt,

ugyanakkor az online vásárlás is egyre népszerűbb – mondta el a Gazdaságkutató Alapítvány kutatásának eredményeit az InfoRádióban Erdélyi Dóra senior elemző.

Fontossá vált az akciók keresése, ugyanakkor csak azt vesszük meg, amire szükségünk van, ehhez keressük az akciókat is. A saját márkás termékek keresése is jobban előtérbe került mostanában.

Az árérzékenység nőtt a magyar lakosság körében, de az online árfigyelő rendszer is segít abban, hogy az emberek tudatosabban vásároljanak, jobban összehasonlítsák az árakat.

Előtérben a környezetvédelem

A kutatás eredménye szerint a fenntarthatóság és a környezettudatosság egyre fontosabb, kifejezetten a fiatalabb generációk körében. Egy 2025-ös kutatásból kiderül, hogy

a magyar fogyasztók több, mint 60 százaléka drágábban is megvásárolná a fenntartható, etikus értékláncból származó termékeket

– emelte ki Erdélyi Dóra. Hozzáfűzte, ebben az esetben a fogyasztók egyben kevesebbet is vásárolnának a termékekből, szolgáltatásokból. Ezek a fenntartható termékek lehetnek biotermékek, helyi termékek, illetve csökkentett műanyaghasználatú termékek is.

Az Oeconomus mellett más kutatások is arra jutottak, hogy egyre többen ismerik fel: a vásárlás nem pusztán a szükségletek kielégítéséről szól, hanem a felelősségről — mind az egészségünk, mind a környezetünk iránt. A Consumer Panel Hungary felmérése szerint

a hazai háztartások mintegy 34 százaléka tekinti magát „öko-aktívnak”,

azaz olyan vásárlónak, aki próbál tudatos döntéseket hozni a hulladékcsökkentés, az újrahasznosítás vagy a fenntarthatóbb termékek irányában.

A PWC kutatása arra is rámutat, hogy a magyar fogyasztók körében egyre fontosabb szempont: 2025-ben a válaszadók közel 47 %-a tartotta fontosnak, hogy az általuk vásárolt termék „növényvédő-szertől mentes” legyen, és csaknem hasonló arányban — 46 % — részesítik előnyben azokat a termékeket, amelyek hazai gyártásúak.

Forrás: Infostart
Nyitókép: Freepik

*

Írja meg Facebook oldalunkra, hogy mit gondol erről a témakörről!

https://www.facebook.com/greenponthu/

*

Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!

Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!

Kapcsolódó