Maraton és tanácskozás a jobb jövőért – Marathon de Paris

Marathon de Paris - futás - a kép illusztráció - fotó: Unsplash

Idén április 7-én rendezték meg a Marathon de Paris-t, melynek újra a Schneider Electric vállalat volt a névadó szponzora. A nagy cég egyébként számos olyan kezdeményezést támogat, amelyeknek célja a verseny környezeti hatásainak csökkentése, például a ruhák, az élelmiszerhulladék és egyéb, összegyűjtött anyagok újrahasznosítása révén.

A „Schneider Electric Marathon de Paris” amellett, hogy megmutatja, milyen pozitív hatással lehet a sport az egyének és a közösségek életére, felgyorsítja az átmenetet egy tisztább és igazságosabb világba. A különböző háttérrel és képességekkel rendelkező emberek sportolásra való ösztönzése és a fizikai aktivitás népszerűsítése segít egy egészségesebb és befogadóbb jövő építésében. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat egyébként 2013 óta névadó szponzora a francia fővárosban megrendezett versenynek.

Dekarbonizáció, az energiaátmenet és a zöld átállás

Szorosan ide kapcsolódik, e témához a Portfolio.hu minapi tudósítása. E szerint a dekarbonizáció, az energiaátmenet és a zöld átállás minden lehetséges technológiai aspektusáról szólt az április 3-4. között megrendezett Schneider Electric Innovation Summit Párizsban, amely a neves futóversenyt előzte meg. A kétnapos konferencián a green tech megoldások mellett igazán nagy hangsúly volt a partnerségeken, a közös gondolkodáson, amelyek nélkül aligha lehetne a kitűzött célokat időben teljesíteni.

A Portfolio tudósít a helyszínről – megmutatják, hogy mivel foglalkozik jelenleg Nyugat-Európa, miben látják a legnagyobb kockázatokat, vagy éppen a megoldást jelentő kiutat a szakértők, és hogy mit üzen a Schneider Electric vezérigazgatója, Peter Herweck, a fenntarthatóság iránt elkötelezett vállalatoknak, vállalatvezetőknek, döntéshozóknak.

A portfolio.hu helyszíni beszámolója itt olvasható el:

https://www.portfolio.hu/uzlet/20240405/a-nyugati-vilag-felkeszult-a-globalis-atalakulasra-innovacio-technologia-es-adatok-678275

A Schneider Electric régóta elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és számos olyan kezdeményezést támogat, amelyeknek célja a verseny környezeti hatásainak csökkentése, például a ruhák, az élelmiszerhulladék és más, az esemény kapcsán összegyűjtött anyagok újrahasznosítása révén. A Marathon de Paris szén-dioxid-kibocsátásának 100 százalékát kompenzálják 2019 óta a Livelihoods Fundon keresztül, amely a kenyai, vidéki közösségek javát szolgáló projekteket támogat.

A Marathon de Paris a kitartás és az állóképesség próbája

„A Schneider Electric Marathon de Paris-n való részvétel a kitartás és az állóképesség próbája, ahol minden egyes futó elkötelezettségét, elszántságát és ellenállóképességét ünnepeljük. Hálásak vagyunk az A.S.O.-val (Amaury Sport Organisation) való, 11 éve tartó partnerségünkért.

Ezt az a közös célkitűzés hozta létre, hogy megmutassuk, hogyan lehet a világ egyik legnagyobb maratonja az egyenlőséget és a fenntarthatóságot támogató, ikonikus esemény. Közös elkötelezettségre van szükség ahhoz, hogy az ambíciókat tettekre váltsuk, és megnyerjük a dekarbonizált világ megvalósításáért vívott küzdelmet”

– mondta el Chris Leong, a Schneider Electric marketingigazgatója.

Idén mintegy 55 000 embert várnak a párizsi rajtvonalhoz április 7-én, a Schneider Electric 7700 ügyfele, partnere és alkalmazottja regisztrált a versenyre.

A Marathon de Paris része a Paris Run for All jótékonysági futás is

A Schneider Electric szponzorálja az április 6-i Paris Run for All 4 kilométeres jótékonysági futást is, amelynek teljes bevételéből a fogyatékkal élő gyermekek sporttevékenységét támogatják. A Paris Run for All futóversenyre minden, 12 évesnél idősebb érdeklődő számára már megnyílt a regisztrálási lehetőség.

A Marathon de Paris a női és férfi futók azonos módon történő elismerésével tovább erősíti a nemek közötti egyenlőséget is. A legjobban teljesítő női és férfi versenyzők azonos pénzdíjat kapnak, emellett a női futam előbb kezdődik, mint a férfiaké, így minden győztes esetében élőben közvetítik a célba érkezést és az érmek átvételét.

Mire érdemes odafigyelni a nagyvállalat csúcsvezetője szerint?

Az egyik említett meghatározó trend az energiaátmenet – emelte ki Peter Herweck, a Schneider Electric vezérigagatója a Portfolio.hu beszámolója szerint. A vezető úgy látja, hogy

India, a Közel-Kelet, és Afrika energiaigénye rohamosan nő, a népességnövekedés, az urbanizáció és a jólét növekedése szintén meghatározza a jövőnket, mindezekre a klímaváltozást figyelembe véve kell reagálnunk.
Hogyan lesz kevesebb a világ energiafogyasztása a populáció növekedésével? Úgy, hogy innovatív megoldásokat vezetünk be a folyamatok optimalizálása, a hatékonyság javítása, a fenntarthatóság előmozdítása érdekében. Ebben van hatalmas segítségünkre a digitalizáció és az AI – tette hozzá Herweck.

A jó hír a vezető szerint az, hogy ma már létező technológiáink vannak, amelyekkel a CO2-kibocsátás 70%-át kivonhatjuk az energialáncból. Az energetikai átállással kapcsolatos beszélgetések évek óta az energiatermelési oldalra összpontosítanak, az új épületek lehető legfenntarthatóbb megépítésére, a probléma 55%-a azonban a keresleti oldalon van, vagyis ott, ahol az emberek az energiát elhasználják.

Válaszul 14 innovációt mutat be Párizsban a Schneider Electic a napokban, amelyekkel megvalósíthatók az energiaátmenettel kapcsolatos célok. A cégvezető szerint: „a technológia adott, kezdjük el használni!”

Forrás: Schneider Electric – https://www.se.com/hu/hu/about-us/newsroom/ – és Portfolio.hu

 

*

Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!

Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!

 

Kapcsolódó