A fenntarthatósági szempontok látványosan nőnek a vásárlói döntésekben e friss kutatás szerint

A fenntarthatósági szempontok a benzinkutakon is fontossá válnak - illusztráció - fotó: Unsplash

A fenntarthatósági szempontok gyorsan teret nyernek a vásárlók fejében. Immár negyedik ‘Fenntarthatósági, EV és Kiskereskedelmi Kényelem Felmérés’ jelentését a minap tette közzé egy neves amerikai kutatócég („Sustainability, EV, and Convenience Retail Survey Report”). E szerint tovább növekszik a fogyasztói igény a fenntartható üzleti gyakorlatok iránt: a korábbi 65-66%-kal szemben ma már az amerikaiak 80%-a aggódik a megvásárolt üzemanyag-termékek környezeti hatásai miatt!

A „Fenntarthatósági, EV és Kiskereskedelmi Kényelem Felmérés” negyedik, minap közzétett anyaga szerint a fogyasztók nem csak fenntartható és környezetbarát lehetőségeket szeretnének, hanem azokat egyre inkább el is várják az üzemanyag-, és kiskereskedelmi ágazatban. A PDI Technologies által végzett éves felmérés ismét azt mutatta, hogy a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a fenntartható termékekért, egyre nagyobb mennyiségben.

A 2024-es eredmények szerint a fogyasztók 80%-a nagyon vagy némileg aggódik a megvásárolt termékek környezeti hatása miatt, szemben a 2023-as 68%-kal és a 2022-es 66%-kal.

Az autó tankolásával kapcsolatban az amerikaiak 65%-a mondta, hogy többet fizetne az üzemanyagért, ha az állomások karbonsemlegesítést kínálnának.

Környezettudatosság a benzinkutakon?

A benzinkutaknál jelentkező környezettudatosság kiterjed a kiskereskedések belső tereire is:

a fogyasztók elvárják, hogy ezek az üzletek hatékonyan használják az erőforrásokat (a válaszadók 38%-a szerint), illetve hogy a márkák és a fogyasztási cikkeket gyártó cégek fenntartható csomagolást használjanak, amelyet 34% támogat.

„Az adatok egyértelműek” – mondta Maryann Michela, a PDI Technologies vezető igazgatója. „Ezek az adatok és az iparágunkban zajló szabályozási viták világosabb érveket szolgáltatnak, mint valaha, hogy a kiskereskedők és a márkák megértsék és figyelembe vegyék a fogyasztók fenntartható üzleti gyakorlatok iránti igényét. Ez a mozgalom túlmutat az Egyesült Államokon, hiszen a fogyasztói hozzáállás és a szabályozások még inkább érvényesülnek olyan régiókban, mint az EMEA és más térségek.”  (Az EMEA az Europe, Middle East, and Africa rövidítése, vagyis Európát, a Közel-Keletet és Afrikát jelenti. Ez egy gyakran használt régiós megjelölés az üzleti és kereskedelmi világban, amikor egy vállalat vagy szervezet egy adott földrajzi területet céloz meg vagy elemzi – a szerk.)

Fenntarthatósági szempontok az e-autóknál: a hatótávolság-para a legfontosabb probléma

A 2024-es felmérés az elektromos járművekkel (EV-k) kapcsolatos kihívásokat és lehetőségeket is feltárta. A válaszadók közel fele ismét az akkumulátor töltöttségi szintjét és az utazási távolságot – közismerten „hatótávolság-parát” – nevezte meg a legfontosabb problémaként (47%, enyhe emelkedés a 2023-as adatokhoz képest).

A „Fenntarthatósági, EV és Kiskereskedelmi Kényelem Felmérés” teljes jelentését online itt töltheti le, ha kíváncsi az eredményekre, beleértve a fenntarthatóság fogyasztói hűségre gyakorolt hatását.

Segítik a kiskereskedőket a fenntarthatósági szempontok

Akár innovatívabb pénztári élményeket, online szállítási lehetőségeket, vagy fenntartható üzleti gyakorlatokat említünk – a fogyasztói vélemény továbbra is befolyásolja a kiskereskedelmi ágazatot világszerte” – mondta Sid Gaitonde, a PDI Technologies vállalati termelékenységért felelős elnöke. „A PDI-nál olyan vállalati megoldásokat és tanácsadási gyakorlatokat építünk, amelyek segítik a kiskereskedőket abban, hogy működésüket optimalizálják, versenyképesek és sikeresek maradjanak a folyamatos fejlődésük során.”

A PDI egyébként a 2024. május 14–16. között Stuttgartban, Németországban megrendezendő UNITI Expón fogja bemutatni fenntarthatósági megoldásait.

A fenntarthatósági szempontok vizsgálatát mutató felmérésről

A felmérést 2024 februárjában végezték, egy online kérdőív segítségével, amelyet egy demográfiailag kiegyensúlyozott, az Egyesült Államok lakosságát reprezentáló, 21 éves és idősebb 1 238 amerikai résztvevő között osztottak ki.

Az adatok kiegyensúlyozásával olyan változókat vettek figyelembe, mint az életkor, nem, földrajzi régió, faj/etnikai hovatartozás és iskolai végzettség, hogy az Egyesült Államok lakosságának következetes és pontos reprezentációja történhessen meg. Ez a negyedik felmérés a „Business of Sustainability Index” jelentéssel kezdődött sorozatban.

Források:

https://pditechnologies.com/news/new-findings-2024-sustainability-ev-report/

https://www.petrolplaza.com/news/37698

 

Fotó: Unsplash

*

Írja meg Facebook oldalunkra, hogy mit gondol erről a témakörről!

https://www.facebook.com/greenponthu/

*

Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!

Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!

Kapcsolódó