Pályaorientációs napot tartott a HUMDA Kecskeméten

HUMDA pályaorientációs nap Kecskemét
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. szakmai és pályaorientációs napot szervezett annak kapcsán, hogy hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerű autóbusz közlekedik egy hónapig Kecskeméten.

A HUMDA aáltal szervezett szakmai programra több mint száz középiskolás diák és egyetemista látogatott el, akik a hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerrel ismerkedhettek meg.

Dr. Mészáros Virág, a HUMDA vezérigazgatója a hidrogén üzemanyagcellás autóbusz demonstrációs mintaprojekt eddigi eredményeit ismertette. Molnár Szabolcs, az Energiagazdálkodási Tudományos Egyesület főtitkára a hidrogén közlekedésben történő felhasználási lehetőségeiről; Bándy Tamás, a Messer Hungarogáz Kft. igazgatója a hidrogéntechnológia alkalmazásáról és a biztonsági kérdésekről; Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője a pilotprojekt üzemeltetési tapasztalatairól; Balogh Dániel, a Linde Gáz Magyarország Zrt. piac- és üzletfejlesztési menedzsere és Horváth Ferenc, a Volánbusz Zrt. járműfejlesztési vezetője pedig a Budapest agglomerációs pilot projekt tapasztalatairól tartott előadást. Az érdeklődők egy kerekasztalbeszélgetést is meghallgathattak a hidrogénmobilitás jelenlegi kérdéseiről és kihívásairól.

A HUMDA pályaorientációs napján ki is lehetett próbálni a hidrogén üzemanyagcellás autóbuszt - fotó: HUMDA Zrt.
A HUMDA pályaorientációs napján ki is lehetett próbálni a hidrogén üzemanyagcellás autóbuszt – fotó: HUMDA Zrt.

A HUMDA rendezvénye szerves része a hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszprojektnek, amely Kecskemétre is ellátogatott.

Márciusban egy országos kísérleti projekt részeként hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszerű autóbusz közlekedik a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. számos menetrend szerinti járatán. A tesztidőszak alatt az utasok az érvényes díjszabásban meghirdetett díjtételekkel és feltételekkel próbálhatják ki a Solaris autóbuszt, mely működése során káros égéstermékek helyett csak vízgőzt bocsát ki és rendkívül alacsony a zajterhelése.

Az Urbino 12 hydrogen típusú demóbusz összesen 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú és még április 1-ig közlekedik a városban. Ezt követően Kaposvárra, Zalaegerszegre és Győrbe látogat a mintaprojekt. Az egy éven át tartó próbaüzem nemcsak a döntéshozók dolgát könnyítheti meg, hanem az utasokat is meggyőzheti a modern megoldások előnyeiről.

A HUMDA a projekt részeként kiemelt figyelmet fordít a pályaorientációra, a jövő hidrogéntechnológiában jártas szakértő nemzedékének támogatására és képzésére a teljes hidrogén értéklánc mentén.

A hidrogéntechnológiai iparágnak már rövid távon is szüksége van közép- és felsőfokú szakképzettséggel rendelkező szakemberekre: szerelőkre, karbantartókra, szakmérnökökre, projekt menedzserekre, adminisztratív támogatásra.

Már több helyen lehetett találkozni a HUMDA tesztprogramjával

A Solaris hidrogén üzemanyagcellás autóbusz januárban Debrecenben, februárban pedig Miskolcon közlekedett, míg egy másik hidrogén üzemanyagcellás busz egy évig a budapesti agglomerációban üzemel.

A HUMDA számára a szemléletformáláson túl az adatgyűjtés és a Zöld Busz Programból származó üzemeltetési adatokkal való összehasonlításon alapuló elemzések készítése a projekt célja. A kapott adatokkal felvértezve segíteni tudjuk a zéró emissziós járművek és a hidrogén technológia iránt érdeklődőket beszerzési döntések meghozásában, a környezetileg, technológiailag és gazdaságilag együttesen értelmezhető megoldások létrehozásában.

Forrás és kiemelt kép: HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
Korábbi cikkünkben írtunk a HUMDA miskolci pályaorientációs napjáról is, ez itt olvasható.

*

Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!

Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!

 

Kapcsolódó