Több mint 60 ezer fenntarthatósági kihívást teljesítettek a HUMDA Zöld Életre Valók kampányában
Óriási sikert hozott a Zöld Életre Valók néven indított fenntarthatósági kampány, amelyet a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. indított a zöldátállás és a klímasemlegesség elérése érdekében.
Összesen csaknem 20 ezer játékos vett részt a játékban, 62 ezer fenntarthatósági kihívást teljesítettek és több mint 30 ezer kvízt töltöttek ki a résztvevők.
Volt olyan játékos, aki 1476 kihívást teljesített és olyan is, aki 46 kvízt töltött ki. Egy-egy kihívást többször is lehetett teljesíteni, míg a napi kvízeket mindenki csak egyszer tölthette ki. A legidősebb játékos 89 éves volt.
A kampányba történő regisztráció során a felhasználók Magyarország fokozottan védett állatai közül választhattak karaktert, a legtöbben a barna medvét, az európai vidrát és a vadmacskát választották. A nemrég zárult kezdeményezés során napi rendszerességgel edukált a HUMDA a környezettudatossággal, a hidrogéntechnológiával és a jövő közlekedésével kapcsolatos tartalmakkal.
De milyen kihívásokat is kellett teljesíteni a fenntarthatósági kampányban?
Rendkívül sokrétű volt a választható kihívások köre. Köztük volt például az egészséges étkezésre ösztönző feladat, hogy próbáljunk ki egy vegán receptet, vagy vásároljunk aznap egészségtelen chips helyett csomagolásmentesen hazavihető magokat. De ösztönöztek például arra, hogy adjuk el a nem használt, felesleges holminkat, ezzel csökkentve a hulladéktermelést. Javasolták, hogy utazzunk elektromos busszal vagy keréppárral, stb.
A három vagy tíz napos kihívásokat 17 ezer alkalommal indították el és közel 3 ezren teljesítették.
- A karbonlábnyomukat több mint hatszázan számolták ki,
- kétszáznál is többen kezdtek el otthon komposztálni,
- közel ötszázan mosogattak kevesebb víz felhasználásával.
- Hidrogén üzemanyagcellás autóbusszal 1048-szor utaztak a kampányban, volt, aki összesen 62 alkalommal.
Az egyik kihívásban tíz napon át napi 10 ezer lépest kellett teljesíteni, amit egy lépésszámláló alkalmazásból lefotózott képpel lehetett bizonyítani – ennek köszönhetően csaknem 5 millió lépést tettek meg a játékosok.
– Szerettük volna tudatosítani az emberekben a fenntartható életmód jelentőségét, ebben sokkal jobb eredményeket értünk el, mint amire számítottunk. Minden egyes részt vevő apró, de hihetetlenül fontos lépéseket tett azért, hogy elérje az ország a klímasemlegességet egy szórakoztató, egyben inspiráló játék keretében. Bízom benne, hogy sokaknál ezek a rutinok tartósan a hétköznapok részévé válnak és ezzel családi vagy baráti körben jó példát mutatnak – mondta Weingartner Balázs, a HUMDA Igazgatóságának elnöke.
– Többszázezer embert értünk el a kampányunkkal, amely a fenntartható közlekedés, étkezés, fogyasztás és hulladékgyűjtés területén keresztül mutatta be a zöldebb életmódot.
Büszkék vagyunk rá, hogy olyan influenszerek is segítették a munkánkat, mint Puskás-Dallos Peti színész, énekes, műsorvezető, valamint vegán aktivista, illetve felesége Puskás-Dallos Bogi, énekes, műsorvezető, Tápai Szabina EHF kupa-győztes magyar kézilabdázó; Bukovicsné Békefi Daisy, a Greens of Daisy termékcsalád megálmodója, 2022-es Go Green nagykövet és Magyarósi Csaba vlogger. Ők is folyamatosan beszámoltak a saját követőiknek a Zöld Életre Valók kampányról és teljesítették a HUMDA aktivációit. Segítségükkel a játékosokon túl tömegekhez juttattuk el a zöld üzeneteket – emelte ki Lázár László, a HUMDA kommunikációs vezetője.
Többek között elektromos kerékpárokat, rollereket, valamint egy elektromos autó fél éves használatát nyerték el a szerencsés résztvevők, akiket egy online műsorban sorsoltak ki.
Forrás és kiemelt kép: HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
*
Írja meg Facebook oldalunkra, hogy mit gondol erről a témakörről!
https://www.facebook.com/greenponthu/
*
Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!
Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!