Gondolná, hogy a tehetősek alig vásárolnak környezettudatosan?!
Bizony a tehetősek alig vesznek zöld, fenntartható termékeket! Egy amerikai felmérés szerint a Z-generációs (1997-2012 közt születettek) válaszadók voltak leginkább hajlandóak felárat fizetni a környezetbarát dolgokért.
Nem csak a tehetősek, de vajon kik is azok a Z generációs fiatalok?
Először is: a Z generáció (1997–2012 körül születettek) azok a fiatalok, akik már digitális világba születtek, és életüket alapvetően meghatározza az internet, a közösségi média és a technológia. Jellemző rájuk a gyors információfeldolgozás, az online térben való jelenlét és a társadalmi kérdések iránti érzékenység.
Pár hónapja jelent meg az a tanulmány, ami szerint a tehetősek nem, vagy kevéssé öko-tudatosak! Azaz közel sem a gazdagabb fogyasztók azok, akik a leginkább hajlandók költeni környezetbarát termékekre, szolgáltatásokra. Ez derült ki a Squared Circles vállalkozói stúdió és márka-inkubátor anyagából. A cég olyan márkákba fektetett, mint a Nutrafol, amelyet az Unilever vásárolt meg.
A kutatás szerint
a 3000 válaszadó több mint fele hajlandó életmódbeli változtatásokat véghezvinni
a környezetkímélő életmód támogatása érdekében.
A válaszadók 64 százaléka elismerte, hogy „szükséges kompromisszumot kötni életmódunkkal kapcsolatban a fenntarthatóság biztosítása érdekében”. Azonban
ez az arány csökken, amikor a fenntartható termékekért és gyakorlatokért magasabb árak fizetéséről van szó,
és – érdekes módon – különösen a magasabb jövedelmű fogyasztók körében van ez így.
Az alábbi diagram az Egyesült Államokbeli fogyasztók körében bemutatja, hogy kik hajlandók többet fizetni a fenntartható termékekért:
A megkérdezettek 52 százaléka hajlandó lenne 10 százalékkal többet fizetni egy fenntartható termékért. Ha azonban a legalább 100 000 dolláros háztartási jövedelemmel rendelkezők válaszait kivesszük, ez az arány 45 százalékra csökken.
„Minél gazdagabb a fogyasztó, annál inkább megvizsgálja, hogy hogyan költi el a keményen megkeresett pénzét” – mondta Lukas Derksen, a Squared Circles társalapítója.
A X generációs korosztály különösen óvatos a környezetbarát termékekkel kapcsolatban. Az X generációs korosztályt túlnyomórészt magában foglaló „Tudatos Maximalista” szegmens 27 százaléka egyetértett azzal a kérdőívben feltett állítással, miszerint „a fenntartható termékek nem felelnek meg az elvárásaiknak.”
Azonban
a megkérdezett fogyasztók legfiatalabb csoportja jobban hajlandó volt költeni a fenntarthatóságra, mint az összes többi korcsoport.
A főleg 18–45 éves korosztályt képviselő „Passzív Aktivisták” 76 százaléka véli úgy, hogy egy cégnek jogosan lehetne 10 százalékkal többet felszámolni egy fenntartható termékért, sőt, 70 százalékuk hajlandó lenne megvásárolni azt. Ebben a csoportban a 100 000 dollárnál többet és kevesebbet keresők aránya hasonló volt, és összességében
74 százalék egyetértett azzal, hogy kompromisszumot kell kötnünk életmódunkkal a fenntarthatóság érdekében.
Azonban a környezettudatosság kapcsán érdekes, hogy a legtöbb fogyasztó azt nyilatkozta, hogy nem hajlandó kompromisszumot kötni a minőség terén. Csak a megkérdezettek 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne alacsonyabb minőségű terméket vásárolni, ha az fenntarthatóbb lenne.
Forrás:
Fotó: Freepik
*
Írja meg Facebook oldalunkra, hogy mit gondol, a tehetősek tényleg kevéssé öko-tudatosak?
https://www.facebook.com/greenponthu/
*
Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!
Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!