Tudta? A gazdagok kevésbé hajlandóak fenntartható termékekre költeni

A gazdagok kevésbé vennének zöld termékeket - illusztráció - kép: Unsplash

A gazdagok nem akarnak zöld termékeket? Egy friss felmérés szerint az ezredfordulós és a Z-generációs válaszadók voltak azok, akik a leginkább hajlandóak voltak felárat fizetni a környezetbarát termékekért és szolgáltatásokért.

Az innováció, amely fenntartható szépség-, és divattermékeket, valamint csomagolásokat hoz létre, bizony költséges lehet. Egy új tanulmány szerint azonban – meglepő módon – nem a leggazdagabb fogyasztók azok, akik a leginkább hajlandók költeni környezetbarát gyakorlatokra, állítja a Squared Circles vállalkozói stúdió és márka-inkubátor. A cég olyan márkákba fektetett, mint a Nutrafol, amelyet az Unilever vásárolt meg, és a 135 dolláros Pangaia márkájú pulóverek.

Az április 22-én közzétett új kutatási jelentés szerint a 3000 válaszadó több mint fele hajlandó életmódbeli változtatásokat eszközölni a fenntarthatóság támogatása érdekében. A válaszadók 64 százaléka elismerte, hogy „szükséges kompromisszumot kötni életmódunkkal kapcsolatban a fenntarthatóság biztosítása érdekében”. Azonban ez az arány csökken, amikor a fenntartható termékekért és gyakorlatokért magasabb árak fizetéséről van szó, különösen a magasabb jövedelmű fogyasztók körében.

Az alábbi diagram az Egyesült Államokbeli fogyasztók körében bemutatja, hogy kik hajlandók többet fizetni a fenntartható termékekért:

A gazdagok kevéssé hajlandóak zöld termékekre költeni e friss felmérés szerint - forrás: https://www.businessoffashion.com/
A gazdagok kevéssé hajlandóak zöld termékekre költeni e friss felmérés szerint – forrás: https://www.businessoffashion.com/

A megkérdezettek 52 százaléka hajlandó lenne 10 százalékkal többet fizetni egy fenntartható termékért. Ha azonban a legalább 100 000 dolláros háztartási jövedelemmel rendelkezők válaszait kivesszük, ez az arány 45 százalékra csökken.

„Minél gazdagabb ez a fogyasztó, annál inkább megvizsgálja, hogy hogyan költi el a keményen megkeresett pénzét,” mondta Lukas Derksen, a Squared Circles társalapítója.

A X generációs korosztály különösen óvatos a fenntartható termékekkel kapcsolatban. A válaszadókat négy pszichográfiai csoportra osztva – „Tudatos Maximalisták”, „Passzív Aktivisták”, „Kikapcsolódottak” és „Mérsékelt Jövedelműek” – a X generációs korosztályt túlnyomórészt magában foglaló „Tudatos Maximalista” szegmens 27 százalékkal valószínűbb volt, mint az átlag, hogy erőteljesen egyetért a következő állítással: „a fenntartható termékek nem felelnek meg a hírnévnek.”

Azonban a megkérdezett fogyasztók legfiatalabb csoportja jobban hajlandó volt költeni a fenntarthatóságra, mint az összes többi korcsoport. A főleg 18–45 éves korosztályt képviselő „Passzív Aktivisták” 76 százaléka véli úgy, hogy egy cégnek jogosan lehetne 10 százalékkal többet felszámolni egy fenntartható termékért, sőt, 70 százalékuk hajlandó lenne megvásárolni azt. Ebben a csoportban a 100 000 dollárnál többet és kevesebbet keresők aránya hasonló volt, és összességében

74 százalék egyetértett azzal, hogy kompromisszumot kell kötnünk életmódunkkal a fenntarthatóság érdekében.

Azonban a fenntarthatóság kapcsán érdekes, hogy a legtöbb fogyasztó azt nyilatkozta, hogy nem hajlandó kompromisszumot kötni a minőség terén. Csak a megkérdezettek 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne alacsonyabb minőségű terméket vásárolni, ha az fenntarthatóbb lenne.

Forrás:

https://www.businessoffashion.com/news/sustainability/the-rich-are-less-willing-to-spend-on-sustainable-products/

Fotó: Unsplash

*

Írja meg Facebook oldalunkra, hogy mit gondol erről a témakörről!

https://www.facebook.com/greenponthu/

*

Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!
Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!

Kapcsolódó