Jön a Mol Bubi 3.0 – elektromos kerékpárok is lesznek a közbringa-szolgáltatásban

Mol Bubi új állomás
A tervek szerint 2026-tól elektromos rásegítésű kerékpárokat is lehet majd bérelni a megújuló fővárosi közbringa-szolgáltatásban. A Bubi 3.0 névre keresztelt rendszerben a jelenlegi flotta megduplázódik és növelik az állomások számát, valamint a szolgáltatási területet.


A legújabb Mol Bubi állomást a Kopaszi-gáton adták át kedden, ahol sajtótájékoztatót tartott Karácsony Gergely főpolgármester. Azt mondta, hogy a 2026 januárjától induló Bubi 3.0 közbringa-rendszer nagyobb lesz: kezdetben legalább a duplájára – 4500-ra – emelik a bérelhető kerékpárok számát, több állomás lesz, a mikromobilitási pontok mindegyikét használni fogják, és a Hungária körgyűrűn kívüli fontos közösségi közlekedési csomópontok is elérhetővé válnak majd.

A főpolgármester nagyon fontosnak nevezte, hogy a Bubi többféle igényre választ tudjon adni, és ezért a tervek szerint a flottából ezer kerékpár elektromos rásegítésű lesz.

„Olyan rendszert szeretnénk kialakítani, ami átviszi Budapestet a 21. századba. A Bubi nem csupán egyszerűen egy közpolitikai eszköz, hanem egy olyan ikon, amely arról szól, hogy hogyan néz ki a jövő városa, amelyben sokkal rugalmasabb közlekedünk” – mondta a főpolgármester.

Már több mint 8 millióan használták a Mol Bubi 2.0-át

A napi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a jelenlegi közbringa-rendszer, a Bubi 2.0 hatalmas siker. 2021 tavaszi indulása óta mostanra átlépték a 8 milliós bérlési számot. Az állomások számát az elmúlt három évben mintegy 30 százalékkal bővítették.

A MOL Bubi évek óta egyre népszerűbb: a BKK legutóbbi, tavalyi évre vonatkozó összegzéséből kiderül, hogy 2023-ban a Budapesten közlekedők több mint 3,4 millió alkalommal használták a közbringa-szolgáltatást, mely során összesen közel 7 millió kilométernyi utat tettek meg. Az új MOL Bubi 2021. májusi indulása óta pedig már több mint 8 milliószor utaztak a fővárosban a jellegzetes zöld kerékpárokkal. A hatalmas érdeklődést mutatja, hogy a Bubi 1.0.-hoz képest nagyságrendekkel jobb a megosztott kerékpárok kihasználtsága: az előző rendszer utolsó teljes évéhez (2019) képest tavaly már 5-8-szor több alkalommal választottak MOL Bubit utazásukhoz a BKK ügyfelei.

Évről évre egyre több gyűjtőállomás áll a felhasználók rendelkezésre. Tavaly szeptemberben, a Mobilitási Héten a MOL Bubi-állomások száma elérte a 200-at, idén márciusban pedig hat helyszínnel bővült a rendszer. A most átadott, a BudaPart városnegyed részét képező, Kopaszi-gáton található gyűjtőállomással együtt összesen már 208 állomáson elérhetők a MOL Bubik.

Mol Bubi térkép
A Mol Bubi állomások térképes felületen kereshetők. Kép: molbubi.hu

Walter Katalin, a BKK vezetője beszélt arról is, hogy a Bubi nagyon jó céllal jött létre, de „nem igazán vette figyelembe az ügyféligényeket, és ezért nem tudott eleinte olyan sikereket elérni”. A Bubi 2.0 kialakításánál meghallgatták az ügyfeleiket és figyelembe vették a digitális fejlődést is. Erre példaként említette azt, hogy könnyebbek lettek a kerékpárok és „teljesen új digitális alapú” lett a bérlés.

Még majdnem két évet kell várni a Mol Bubi 3.0-ára

A közlekedési társaság vezetője elmondta, hogy a jelenlegi szerződés 2025 decemberében lejár, és a szolgáltatás folytonossága érdekében a közbeszerzést szeptemberben ki kell írni. A Bubi 3.0 így 2026-ban indulhat el. Az a cél, hogy a Bubi 3.0 legalább olyan fejlődést hozzon, mint amit hozott a Bubi 2.0.

Walter Katalin szólt arról is, hogy a BKK rövidesen piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi jógyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen, továbbá a felhasználók elégedettségét is mérik majd a kérdőívvel.

Forrás: MTI, molbubi.hu
Kiemelt kép: MTI/Bruzák Noémi

 

*

Tegyünk együtt a zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!

Olvassa minden nap a Green.hu cikkeit, híreit!

 

Kapcsolódó